دیجی کالا، برند 3 ستاره زنجیره تامین و لجستیک ایران

به گزارش وبلاگ پتول، در دومین دوره اعطای جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، با توجه به نظر ارزیابان جایزه ملی، تقدیرنامه 3 ستاره لجستیک و زنجیره تامین به دیجی کالا تعلق گرفت و این مجموعه به نام برترین شرکت در حوزه لجستیک و زنجیره تامین در کشور انتخاب شد.

دیجی کالا، برند 3 ستاره زنجیره تامین و لجستیک ایران

در سال های اخیر با افزایش تعداد کسب وکارها، به ویژه کسب وکار های مبتنی بر اینترنت، خدمات رسانی به کابران و مشتریان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از همین روی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با مشارکت و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار و رفاه اجتماعی، مرنام اعطای جایزه ملی لجستیک و زنجیره تأمین را به صورت سالانه برگزار می کند تا بتواند شرکت ها، کسب وکار ها و زنجیره های تأمین را با توجه به استاندارد های لجستیک، زنجیره تأمین و شاخص های مرتبط با آن ارزیابی کند.

در مرنام اعطای دومین دوره از جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین که (بر مبنای 3 پروژه شاخص) برگزار شد، دیجی کالا با کسب رده امتیازی 350 تا 399 پیروز به دریافت تقدیرنامه 3 ستاره و شرکت کننده برتر این جایزه تا به امروز شده است، که شرکت کالابران انتخاب و شرکت فولاد غدیر به ترتیب برنده تقدیرنامه های 2 و 1 ستاره این دوره شدند.

با توجه به بررسی های اجرا شده از طریق داوران و ارزیابان دومین دوره جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین، عملکرد دیجی کالا را به نام برنده برتر این دوره می توان در سه شاخص زیر ارزیابی کرد:

ارتباط و مشارکت: ارتباط سازنده و مشارکت بالای اعضای کلیدی زنجیره تأمین در شاخص های برنامه ریزی، لجستیک، مدیریت محصول، مشارکت و منابع و زیرساخت ها و از طرف دیگر مشترکان، شرکا و مسؤولیت های اجتماعی و محیط زیستی.

ارزیابی و اصلاح: با شیوع ویروس کرونا و موج بزرگ خرید اینترنتی در ایران، دیجی کالا توانست با افزایش تاب آوری و توسعه مراکز زیرساختی و انبار ها و توان پردازشی خود، به نیاز های کاربران در زمینه تأمین و لجستیک پاسخ دهد که این پیروزیت نیازمند یک فرایند مستمر ارزیابی از شرایط و اصلاح نقاط ضعف بوده است.

نوآوری و هوشمندسازی: دیجی کالا به نام یک برند smart همواره کوشیده است تا هم از نظر محصول و هم از نظر عملیاتی هم تراز با پلتفرم های تجارت الکترونیک عمل کند و با استفاده از الگوریتم های هوشمند در زمینه پردازش و لجستیک، نوآوری های بزرگ و ارزشمندی با هدف بهبود تجربه خرید و فروش برای کاربران ایجاد کند.

در زمان شروع همه گیری کرونا، دیجی کالا ظرفیت پردازش روزانه 300 هزار کالا را داشت که با توسعه زیرساخت ها و استخدام 3500 نفر نیروی انسانی در بخش عملیات این ظرفیت را به بیش از 600 هزار کالا رسانده است. همچنین تعداد فروشنده ها پس از شیوع کرونا از 70 هزار به بیش از 160 هزار فروشنده رسیده است که این فروشنده ها 90 درصد کالا های موجود در دیجی کالا را تأمین می کنند و به همین علت، برای تسهیل فرآیند تحویل سفارش ها 31 باجه دریافت کالا در سراسر ایران آماده خدمت رسانی به فروشنده های دیجی کالاست.

همچنین دیجی کالا امکانی فراهم کرده تا مشتریان به بیشتر از 4 میلیون کالا دسترسی داشته باشند که برای تسریع فرآیند ارسال بیش از 50 مرکز توزیع (23 شعبه شهرستان، 19 کنندگی ارسال، 8 شعبه در تهران به علاوه 3 مرکز تحویل و دریافت حضوری کالا در تهران) وظیفه ارسال سفارش ها را بر عهده دارند تا روزانه صد ها هزار کالا را به دست مشتریان سراسر ایران، از شهر های بزرگ تا دورترین روستا ها برساند.

دیجی کالا امیدوار است با تلاش ها و استفاده از الگوریتم های هوشمند در زمنیه لجستیک و پردازش بتواند سطح خدمت رسانی به کاربران را ارتقا دهد و در آینده پیروز به کسب امتیاز های بالاتر شود.

منبع: فرارو

به "دیجی کالا، برند 3 ستاره زنجیره تامین و لجستیک ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجی کالا، برند 3 ستاره زنجیره تامین و لجستیک ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید