راز پرفروش ترین روغن های خوراکی در سوپرمارکت ها

به گزارش وبلاگ پتول، خبرنگاران- قیمت روغن نسبت به پارسال 290 درصد یعنی بیشتر از هر خوراکی دیگری افزایش پیدا نموده است. این موضوع را مرکز آمار با مقایسه میانگین قیمت بطری های 900 گرمی روغن مایع در نظر گرفته که آذر پارسال این عدد حدود 17 هزار و 800 تومان بوده و آذر سال جاری به 69 هزار و 600 تومان رسیده است. افزایش قیمت روغن در این مدت حالا در شیوه و تاکتیک خریداران تاثیر داشته و آنالیز بازار و گفته های فروشنده های سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای نشان می دهد، اغلب خریداران سراغ روغنی می روند که خرید آن نسبت به سایر گزینه ها صرفه مالی بیشتری دارد.

راز پرفروش ترین روغن های خوراکی در سوپرمارکت ها

1- روغن سرخ کردنی غنچه در بطری 1.8 لیتری از نظر فروشنده ها یکی از پرفروش ترین گزینه هاست که روی آن عدد 124 هزار تومان به عنوان قیمت مصرف نماینده قید شده و در بعضی از فروشگاه های زنجیره ای ممکن است با اعمال تخفیف ارزان تر فروخته گردد. اگر بخواهیم همان عدد 124 هزار تومان را قیمت روغن سرخ کردنی 1.8 لیتری غنچه ملاک قرار بدهیم، آنوقت خرید 900 میلی لیتر از آن تقریبا معادل نرخ مصوب روغن مایعی می گردد که در ابتدای سال و همزمان با اجرای دور نو هدفمندسازی یارانه اعلام شد.

2- روغن سرخ کردنی بهار در بطری های 1.8 لیتری 112 هزار و 800 تومان فروخته می گردد. یعنی 900 میلی لیتر از این روغن 56 هزار و 400 تومان ارزش دارد و می توانیم آن را یکی دیگر از گزینه های مالی بازار بدانیم که فروشنده ها این بطری را هم یکی دیگر از گزینه های پرفروش حساب می نمایند. باوجود اینکه روغن سرخ کردنی بهار را به عنوان یکی از گزینه های ارزان بازار می دانیم، اما بدنیست بدانید خرید همین بطری 1.8 لیتری نسبت به یک ماه پیش تقریبا چهار هزار تومان بیشتر تمام می گردد.

3- روغن سرخ کردنی ویسپو با قیمت 55 هزار و 800 تومان یکی از ارزان ترین بطری های 900 میلی لیتری در بازار به شمار میرود. از همین برند بطری های ارزان تری هم وجود دارد که 46 هزار و 600 تومان فروخته می گردد و وزن آن 750 میلی لیتر است. البته خریداران روغن ویسپو آن را یک انتخاب نسبتا معمولی می دانند و از این برند که نسبت به سایر برند ها نام آن را کمتر شنیدیم، به جز روغن محصول دیگری در سوپرمارکت ها وجود ندارد. احتمالا به همین دلیل نام صفحه رسمی آن ها در شبکه های اجتماعی به ویسپویل تبدیل شده است.

4- قیمت روغن نباتی جامد براساس آمار های رسمی در یک سال قبلی تقریبا 275 درصد گران شده و الان در بطری های یک کیلویی به طور میانه 75 هزار و 700 تومان فروخته می گردد. با این اوصاف یکی از گزینه های مالی حلب های پنج کیلویی لادن است که 365 هزار تومان فروخته می گردد و می توانیم قیمت هر کیلو از آن را معادل 73 هزار تومان بدانیم. فروشنده ها همین حلب ها را یکی از پرفروش ترین روغن های جامد می دانند.

5- روغن زیتون ذاتا گران است و جای تعجبی ندارد که فروشنده های سوپرمارکت ها، شیشه های کوچک 250 میلی لیتری را گزینه محبوب خریداران معرفی نمایند. بین همین شیشه ها، روغن زیتون لادن که 68 هزار تومان فروخته می گردد، فروش بیشتری را نسبت به سایر مدل ها تجربه می نماید.

برند

وزن

قیمت

غنچه (سرخ کردنی)

1.8 لیتر

124 هزار تومان

بهار (سرخ کردنی)

1.8 لیتر

112 هزار و 800 تومان

ویسپو (سرخ کردنی)

900 میلی لیتری

55 هزار و 800 تومان

لادن (نیمه جامد)

پنج کیلو

365 هزار تومان

لادن (روغن زیتون)

250 میلی لیتر

68 هزار تومان

منبع: فرارو

به "راز پرفروش ترین روغن های خوراکی در سوپرمارکت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز پرفروش ترین روغن های خوراکی در سوپرمارکت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید