ربات فلفل؛ مهمان این روز های خانه سالمندان

به گزارش وبلاگ پتول، علم رباتیک اکنون به خانه سالمندان رسیده است. پروفسوری از دانشگاه دلوث، مینه سوتا ناوگانی از ربات ها را به خانه سالمندان فرستاده است تا انواع تفریح و امور رفاهی را به سالمندان ارائه دهد.

ربات فلفل؛ مهمان این روز های خانه سالمندان

به گزارش وبلاگ پتول، رباتی به نام فلفل یک ربات سفید و نقره ای 4 فوتی است که می تواند تعداد زیادی جوک، داستان و بازی را به سالمندان ارائه دهد. خانواده این سالمندان می توانند تصاویر مختلفی را بر روی حافظه ربات آپلود نموده و از ربات بخواهند که آن را به والدینشان نشان دهد.

پروفسور عرشیا خان امیدوار است که این ربات ها بتوانند بخشی از کار های سنگین خانه سالمندان را به عهده بگیرند. ربات فلفل قادر است چهره و نام افراد مختلف را به خاطر بسپارد و داده های سلامتی حسگر های بیماران را آنالیز کند. این ربات می تواند با توجه به حالات صورت افراد مانند بیحالی، آشفتگی، غم و شادی، با ارائه واکنش های مختلف به برطرف مشکل آن ها یاری کند.

خان با اشاره به وضعیتی که افراد مبتلا به زوال عقل تجربه می نمایند، گفت: ما می توانیم ربات را وادار به تعامل با انسان ها کنیم. آن ها می توانند با توجه به حالات افراد و با ارائه واکنش های مختلف، خلق و خو و احساسات آن ها را تغییر داده و کاری نمایند که افراد غروب خورشید را فراموش نمایند. مدیریت مراقبت های بهداشتی Monarch که مسئولیت اجرای مراقبت های طولانی مدت در سراسر ایالات متحده را به عهده دارد، اکنون 16 ربات فلفل برای استفاده در هشت مرکز مختلف خریداری نموده است.

یک ربات کوچکتر به نام رُزی نیز که قادر است گروهی از سالمندان را در یک جلسه یوگا رهبری کند، به وسیله خانه سالمندان مورد استفاده قرار گرفته است. این ربات می تواند یوگا را به سالمندان آموزش دهد و با تک تک آن ها به طور جداگانه تعامل داشته باشد.

منبع: mprnews

منبع: فرارو

به "ربات فلفل؛ مهمان این روز های خانه سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات فلفل؛ مهمان این روز های خانه سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید