رسانه ای کردن طرح حمایت از کاربران اشتباه بود، تصمیم گیری درباره تعرفه تلفن ثابت در ابتدای سال آینده

به گزارش وبلاگ پتول، وزیر ارتباطات در پاسخ به فارس، گفت: در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره اصلاح تعرفه تلفن تصمیماتی گرفته شده است؛ اما افزایش تعرفه ها باید با تأیید ستاد تنظیم بازار باشد که ابتدای سال بعد در خصوص آن تصمیم گیری و جزئیات آن اعلام می گردد.

رسانه ای کردن طرح حمایت از کاربران اشتباه بود، تصمیم گیری درباره تعرفه تلفن ثابت در ابتدای سال آینده

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ پتول، مراسم افتتاح پروژه های شرکت مخابرات ایران به مناسبت دهه فجر 1400 امروز با حضور وزیر ارتباطات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات در حاشیه این مراسم در جمع وبلاگ پتول در پاسخ به سوال فارس درباره پیشنهاد وزارت ارتباطات برای تغییر تعرفه تلفن ثابت، گفت: در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این باره تصمیماتی گرفته شده است.

وی گفت: البته تاکید می کنم که این موضوع درباره تعرفه اینترنت نیست و درباره تعرفه تلفن ثابت است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: اما این تغییرات باید با تصویب تأیید ستاد تنظیم بازار باشد و در نتیجه اول سال بعد در خصوص آن تصمیم گیری می گردد و مقدار آن هم بعدا اعلام می گردد.

زارع پور تاکید نمود: طبق توافق وزارت ارتباطات با مخابرات، افزایش تعرفه خدمات مخابرات باید صرف توسعه زیرساخت ها گردد.

وی بعلاوه با اشاره به آنالیز اصلاح مدل مالی شبکه ارتباطات کشور گفت: بر اساس قانون بودجه 1400 هیچ گونه افزایش قیمت در حوزه پهنای باند و اینترنت تا انتها سال نخواهیم داشت اما این تعرفه ها حتما باید در سال آینده بازنگری شوند زیرا در غیر این صورت دیگر امکان سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات کشور وجود نخواهد داشت.

وزیر ارتباطات گفت: مدل مالی شبکه ارتباطات کشور زنجیره فراوری تا توزیع محتوا در کشور را در بر می گیرد و مردم، فراورینمایندگان خدمات و محتوا و ارائه دهندگان بستر ارتباطی از آن منتفع می شوند. کارگروهی در این باره در رگولاتوری تشکیل شده که نتایج آن پس از نهایی شدن اعلام می گردد.

وی گفت: در راستای توسعه شبکه ارتباطات ثابت تا انتها دولت سیزدهم 20 میلیون پورت فیبر نوری در کشور راه اندازی خواهد شد که کار بزرگ و ملی است و یک پروژه حداقل 7 تا 8 ساله است اما سعی می کنیم آن را در چهار سال راه اندازی کنیم و در هفته آینده نیم میلیون پورت فیبر نوری را در شهرهای مختلف واگذار می کنیم.

زارع پور با اشاره به تشکیل کارگروهی برای آنالیز کیفیت فعلی اینترنت، گفت: این کارگروه تمامی نقاطی که در حوزه سیار و ثابت قابلیت بهبود دارند را شناسایی نموده و بهبود اوضاع به مرور انجام می گردد. بعلاوه امروز هم پروژه هایی افتتاح شد که این پروژه ها شبکه انتقال را توسعه داده است و بخشی از گره های کور در شبکه ثابت که زیرساخت شبکه ارتباطی سیار است را باز می نماید و در بهبود شرایط اینترنت موثر خواهد بود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که برنامه های این وزارتخانه برای تحقق خدمات پایه کاربردی از جمله خدمات موتور جستجو و پیغام رسان های بومی در شبکه ملی اطلاعات چیست؟ گفت: راه اندازی این خدمات حتما باید با یاری بخش خصوصی اتفاق بیفتد. همچنان که در حال حاضر هم پلتفرم های قوی در کشور وجود دارند. دولت ظرفیت لازم را در کلان موضوع ندارد اما حمایت از بخش خصوصی برای حضور در این عرصه را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: از سه ماه پیش کارگروه سیاست گذاری خدمات شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی نموده ایم و کوشش داریم که به یک مدل نهایی برسیم که تمام خدمات در کشور اعم از خدمات دولت الکترونیک، خدمات عمومی و خصوصی و خدمات پایه کاربردی را در یک قالب و با یک احراز هویت یکپارچه در اختیار مردم قرار دهیم. در همین رابطه هم فاز اول پنجره خدمات دولت هوشمند پیرو مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات تا اردیبهشت ماه 1401 راه اندازی می گردد؛ بسته ای را هم برای حمایت از ارائه دهندگان خدمات پایه کاربردی در نظر گرفته ایم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره اختلال در شبکه اجتماعی کلاب هاوس، گفت: من نباید درباره پلتفرم های فیلتر شده شرح دهم. هیأت دولت مصوب نموده بود که ایجاد اختلال در پلتفرم ها بدون دستور قضائی و طی کردن الزامات موجود مشمول جریمه است. این بخش نامه در دیوان عدالت اداری آنالیز شد و به آن اعتراض کردند و هم اکنون هم حکم مراحل قانونی خود را طی می نماید. در این باره می توانید از سازمان تنظیم مقررات سوال کنید.

وی گفت: ما هم معتقدیم که هیچ اپراتوری نباید بدون مجوز محدودیتی اعمال کند اما در پی اعمال فشار غیرمنطقی بر اپراتورها هم نیستیم. در موضوعات این چنینی نگاه سیاست زده را قبول نداریم.

وی درباره سرویس VDSL، گفت: کمتر از 10 درصد مشترکان اینترنت ثابت از سرویس VDSL استفاده می نمایند و این فناوری در جهان در حال منسوخ شدن است. از این رو ما هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی ارتباطات مبتی بر فیبر نوری متمرکز شده ایم تا پر سرعت ترین تکنولوژی که همان فیبر نوری است را توسعه دهیم.

زارع پور اضافه کرد: اما هر جا که در گام آخرین نتوانستیم از فیبر نوری استفاده کنیم می توانیم از فناوری های دیگر بهره ببریم. قرار نیست که به خاطر عقب ماندگی در توسعه، سراغ تکنولوژی های قدیمی تر برویم تا سرعت توسعه را بیشتر کنیم. بلکه باید تکنولوژی هایی را انتخاب کنیم که مردم بتوانند از مواهب برترین و تازهترین فناوری ها بهره مند شوند و پرسرعت ترین ارتباطات را داشته باشند.

زارع پور در پاسخ به سوالی درباره طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، گفت: درباره این طرح به صورت مفصل با دوستان مجلس تعامل داشته ایم و بهتر است اخبار تازه را از کمیسیونی که طرح را آنالیز می نماید دریافت کنید. درباره این طرح معتقدم که ظرفیت خوبی در مجلس وجود دارد که در نهایت کار در عین حال که فعالیت های در فضای مجازی ساماندهی می گردد، نگرانی های کسب و کارها و مردم هم برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چرا وزارت ارتباطات نسخه پیشنهادی خود که به همراه نامه ای به رئیس مجلس داده را منتشر ننموده است؟ گفت: نسخه را به مرجع تخصصی طرح که مجلس است، دادیم. اتفاقا اشتباه اول این بود که بحث رسانه ای و اجتماعی شد در حالی که باید در لایه نخبگانی مطرح می شد. طرحی که باید در یک فضای آرام تر و معقول تر در یک جمع نخبگانی آنالیز می شد نگرانی و دغدغه برای همه مردم شد. تاکید داریم که طرح در یک فضای کارشناسی دنبال گردد.

وی در پاسخ به این که چرا شاهد تغییرات مدیریتی چندانی در این وزارتخانه نیستیم؟ گفت: حوزه ما تخصصی است و باید مصون از نگاه های سیاست زده باشد. کوشش ام این است که با تامل برترین مدیران را با اولویت اینکه از بدنه وزارت ارتباطات، متخصص و متعهد باشند انتخاب کنم.

وی گفت: قائل به این منش و روش هستم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "رسانه ای کردن طرح حمایت از کاربران اشتباه بود، تصمیم گیری درباره تعرفه تلفن ثابت در ابتدای سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه ای کردن طرح حمایت از کاربران اشتباه بود، تصمیم گیری درباره تعرفه تلفن ثابت در ابتدای سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید