نسخه کامل آنریل انجین 5 رسما برای توسعه دهندگان عرضه شد

به گزارش وبلاگ پتول، موتور بازی سازی آنریل انجین 5 پس از نزدیک به یک سال دسترسی زودهنگام و دو سال از زمان رونمایی، خاتمه منتشر شد.

نسخه کامل آنریل انجین 5 رسما برای توسعه دهندگان عرضه شد

این موتور احتمالا پایه و اساس بسیاری از بازی های ویدیویی در چند سال آینده خواهد بود. علاوه بر چند بازی در حال توسعه مانند استاکر 2 و Black Myth: Wukong که قبلا این موتور را انتخاب نموده اند، دموی فنی The Matrix Awakens با بازی کیانو ریوز هم روی پلتفرم های مختلف قابل تجربه است. البته ما با به روزرسانی فصل سوم بازی فورتنایت شاهد یک بازی کامل روی آنریل انجین 5 بوده ایم، با این حال فارغ از بعضی اثرات تخریبی و سیستم آب و هوایی نو، این اثر بتل رویال شاید برترین ویترین برای آنچه این موتور نو می تواند انجام دهد، نباشد.

شاید مهم ترین پیشرفت آنریل انجین 5 را بتوان سیستم نورپردازی پویای آن با نام لومن (Lumen) دانست که در آن تغییرات به نور مستقیم (نوری که مستقیما از منبع می آید، مانند یک مشعل)، به طور اتوماتیک تغییراتی را در نور غیرمستقیم (نوری که از سطوح منعکس شده است) ایجاد می نماید. با وجود این سیستم، برای مثال باز کردن در یک اتاق تاریک به طور واقعی تری آن را پر از نور می نماید.

از طرفی سیستم Nanite که به وسیله لومن پشتیبانی می گردد، اساسا سطوح بی نهایتی از جزئیات را بدون هیچ گونه مشکلاتی مانند دیر لود شدن بافت ها نوید می دهد. از طرفی با وجود جزئیات بالا، آنریل انجین با تنظیم پویای مقدار جزئیات پردازش، پرفورمنس بالا را هم حفظ می نماید. در واقع این سیستم به طور هوشمندانه روی جزئیات قابل درک در بازی تمرکز دارد. موتور نو بعلاوه Virtual Shadow Maps را اضافه می نماید که به بالا بردن کیفیت سایه های اشیاء یاری زیادی می نماید.

فناوری Temporal Super Resolution هم از آنریل انجین 4 به نسخه پنجم بازگشته است. این فناوری که به تازگی نمایش خوبی از آن را در بازی گوست وایر توکیو دیدیم، مانند فناوری DLSS انویدیا یا FSR 2.0 کمپانی AMD، یک ابزار مفید است که با رندر کردن بازی ها با وضوح پایین تر از نسخه اصلی، عملکرد آن ها را افزایش می دهد و سپس داده ها را از فریم های اخیر برای فراوری تصویری واضح تر و بهبودیافته استفاده می نماید.

در هر صورت ممکن است مدتی طول بکشد تا بتوانیم بازی هایی که از تمامی قابلیت های مجذوب نماینده آنریل انجین 5 استفاده می نمایند را تجربه کنیم. از طرفی توسعه دهندگان این موتور کوشش نموده اند تا در عین توجه به مسائل مربوط به جلوه های بصری، به جنبه های فنی و پرفورمنس بازی ها هم توجه داشته باشند. به عنوان مثال قابلیت ری تریسینگ در بازی ها اغلب دوست داشتنی و مجذوب نماینده به نظر می رسد، اما برای بهره بردن از آن با نرخ فریم مناسب باید یکی از برترین کارت های گرافیک روز را خریداری کنید. با این حال با توجه به آنچه اپیک گیمز اعلام نموده و گزارش های مختلف، سیستم های Lumen و Nanite به مقدار ری تریسینگ احتیاج به سخت افزارهای قدرتمند ندارند.

منبع: Rock Paper Shotgun

منبع: دیجیکالا مگ

به "نسخه کامل آنریل انجین 5 رسما برای توسعه دهندگان عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه کامل آنریل انجین 5 رسما برای توسعه دهندگان عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید