همه دستگاه های گیلان برای برطرف موانع ثبت جهانی ماسوله همکاری نمایند

به گزارش وبلاگ پتول، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: مجموعه میراث فرهنگی این استان تا به امروز در برابر بسیاری از مواردی که به اصالت این روستای تاریخی ضربه می زد ایستاده است.

همه دستگاه های گیلان برای برطرف موانع ثبت جهانی ماسوله همکاری نمایند

به گزارش وبلاگ پتول به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، شهرود امیرانتخابی 30 بهمن ماه 98 ضمن اعلام این خبر گفت: ثبت آثار تاریخی متنوع در فهرست آثار ملی و جهانی یاری بزرگی به تحقق بحث برندسازی حوزه گردشگری می نماید، بنابراین حفظ اصالت و صیانت بافت قدیمی ماسوله هم اینک جهت ثبت جهانی در مرحله حساسی واقع شده است بسیار جدی است.

او با بیان اینکه حفاظت از شکل قدیمی شهرک تاریخی ماسوله در دستور کار این دستگاه واقع شده است گفت: مجموعه میراث فرهنگی این استان تا به امروز در برابر بسیاری از مواردی که به اصالت این روستای تاریخی ضربه می زد ایستاده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بحث گازکشی کردن شهرک تاریخی ماسوله را منتفی دانست و با بیان اینکه برای حل مشکل گرمایشی این روستا باید از روش های نوین استفاده گردد بیان کرد: استفاده از شیوه های جایگزین نظیر برق خورشیدی و امثال آن یکی از روش هایی است که می توان برای رفع معضل اشاره شده نسبت به انجامش اقدام کرد.

او با اظهار اینکه شهرک تاریخی ماسوله برای ثبت در جمع آثار جهانی، هم اینک در مرحله بسیار حساسی قرار گرفته است توضیح داد: میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی کار تا به امروز نگذاشته آسیبی به ظاهر بافت تاریخی ماسوله وارد گردد اما این کار بدون شک به یاری، مساعدت و همکاری دستگاه های دیگری هم احتیاج دارد.

امیرانتخابی با تأکید بر اینکه برای ثبت جهانی ماسوله باید خطوط برق و تلفن آن جمع آوری گردد و کابل ها به صورت زیرزمینی تعبیه شوند ابراز داشت: در این مورد از استاندار گیلان خواستیم که ورود کند تا موانع موجود در راستا ثبت جهانی ماسوله با تعامل سایر دستگاه ها رفع گردد.

او ممانعت از ویلاسازی، نصب آثاری که به اصالت روستای ماسوله آسیب وارد می نماید و اقداماتی این چنینی را ازجمله اقدامات میراث فرهنگی گیلان برای حفظ بافت تاریخی این شهرک خواند و گفت: ما تا جای ممکن به رسالت خود عمل می کنیم و امیدواریم برای ثبت جهانی ماسوله سایر مسئولان استان گیلان نیز به ما یاری نمایند.

شهر تاریخی ماسوله در 30 مرداد سال 1354 و به شماره 1090 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و ثبت جهانی بافت تاریخی ماسوله در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "همه دستگاه های گیلان برای برطرف موانع ثبت جهانی ماسوله همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه دستگاه های گیلان برای برطرف موانع ثبت جهانی ماسوله همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید