واکنش مکزیکوسیتی به محاصره سفارت مکزیک در بولیوی توسط پلیس

به گزارش وبلاگ پتول، رئیس جمهور مکزیک محاصره سفارت این کشور در لاپاز توسط پلیس بولیوی را محکوم کرد و آن را مغایر قوانین بین المللی دانست.

واکنش مکزیکوسیتی به محاصره سفارت مکزیک در بولیوی توسط پلیس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پتول، نیروهای پلیس بولیوی با محاصره سفارت مکزیک در لاپاز، خواهان تحویل مقامات دولت پیشین این کشور شدند که در این ساختمان پناه گرفته اند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دولت مکزیک روز چهارشنبه، این اقدام کودتاچیان در بولیوی را به وضوح در راستای ارعاب افراد داخل سفارت دانست.

روبرتو ولاسکو سخنگوی وزارت امور خارجه مکزیک گفت، حدود 70 نیروی پلیس بولیوی روز سه شنبه اقدام به محاصره سفارت مکزیک نموده اند که دو برابر میزان حضور نیروهای پلیس در ای محدوده است.

ویلسون سانتاماریا وزیر امنیت دولت کودتا در بولیوی در بیانیه ای گفت، اقدامات اجرا شده توسط پلیس برای محاصره سفارت، جهت جلوگیری از فرار مقامات دولت اوو مورالس رئیس جمهور مستعفی به خارج از کشور اجرا شده است و ما اجازه چنین اتفاقی را نمی دهیم.

ویلیام کوردرو فرمانده پلیس لاپاز نیز گفت: نمایندگان مکزیک باید همکاری بهتری با وزارت دادگستری بولیوی داشته باشند و افرادی که درون این سفارت پناه گرفته اند تحویل دهند.

با این حال آندرس مانوئل لوپز رئیس جمهور مکزیک این اقدام دولت کودتای بولیوی را مغایر با قوانین بین المللی توصیف و آن را محکوم کرد.

مورالس پاییز سال جاری و در حالی که برای بار چهارم در انتخابات پیروز شده بود، از سوی احزاب مخالف به تقلب متهم شد و در نهایت با تهدید ارتش بولیوی و تحت فشار کشورهای غربی، مجبور به ترک کشورش شد.

هرچند دولت موقت بولیوی به ریاست جنین آنز بسیاری از متحدان مورالس را بازداشت نموده، اما مورالس در این مصاحبه ابراز اطمینان نموده که حزب او بار دیگر در انتخابات پیروز می گردد.

مجلس بولیوی کمیته ای را برای برگزاری انتخابات تازه در این کشور تشکیل داده است. قرار است این کمیته تا 10 روز دیگر موعد انتخابات تازه را اعلام کند. همزمان، دادستانی بولیوی به درخواست دولت موقت این کشور، حکم بازداشت مورالس را به اتهام فتنه، تروریسم و حمایت اقتصادی از تروریسم صادر نموده است.

مورالس هفته گذشته در مصاحبه ای دیگر گفته بود که دلیل فشار آمریکا برای برکناری او، قراردادهای گسترده بولیوی با چین در زمینه استخراج لیتیوم و همچنین خودداری وی از قطع روابط با ایران، کوبا و ونزوئلا بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "واکنش مکزیکوسیتی به محاصره سفارت مکزیک در بولیوی توسط پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مکزیکوسیتی به محاصره سفارت مکزیک در بولیوی توسط پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید