چگونه از شر مگس ها خلاص شویم؟

به گزارش وبلاگ پتول، در یک ظهر آتشین تابستان در آشپزخانه نشسته اید و در حالی که از گرما کلافه هستید، مگسی هم مدام در اطراف تان ویز ویز می نماید و امان تان را بریده است! اگر نمی خواهید با این موقعیت رو به رو شوید، توجه شما را به این 4 تله کارآمد جلب می کنم!

چگونه از شر مگس ها خلاص شویم؟

تله مگس بطری

1- یک بطری خالی آب معدنی دست و پا کنید. دقت کنید که بطری تمیز باشد (ماده غذایی در داخل آن نباشد).

2- سر بطری را ببرید. با استفاده از یک قیچی سر قیف مانند بطری را ببرید (تقریبا از میانه بطری). به این ترتیب شما دو قسمت دارید: سر (قسمت قیفی) و ته بطری. باید برش را طوری بزنید که وقتی قسمت قیفی را به طور وارونه درون ته بطری قرار می دهید، بایستد و نیافتد. می توانید از چاقو هم برای بریدن بطری بهره ببرید.

3- قیف را وارونه کنید. اگر قسمت قیفی را به درستی بریده باشید، وقتی آن را به طور وارون درون قسمت ته بطری فرو کنید به راحتی میایستد و به دیواره ها می چسبد.

4- دوقسمت بطری را به هم وصل کنید. آسان ترین راه برای انجام ایم کار آن است که با استفاده از چسب نواری دو قسمت را به هم بچسبانید. چسب را 3 تا 4 بار دور بطری بچرخانید تا دو قسمت به خوبی به هم بچسبند. با استفاده از منگنه یا گیره کاغذ هم می توان این کار را انجام داد.

5- مخلوط شکر نرم شده را درست کنید. 5 قاشق غذاخوری شکر درون یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی اجاق بگذارید. اندازهی آب روی آن بریزید، تا جایی که روی شکرها را بگیرد. با شعله میانه به آرامی مخلوط را جوش آورید. آن را به خوبی هم بزنید تا یک شربت غلیظ به دست آید. سپس اجازه دهید مخلوط خنک گردد.

6- با استفاده از قاشق مخلوط را درون قیف بریزید. سعی کنید مایع به دیواره های قیف هم برخورد کند تا مگس هایی که به سمت آن جذب می شوند از همان ابتدا بچسبند.

7- از یک طعمه دیگر بهره ببرید. به جای طعمه بالا می توانید چند تکه سیب، اندازهی گوشت خام یا آب و شکر به درون بطری بریزید.

8- اگر طعمه ای که استفاده نموده اید مایع است اندازهی سرکه، ترجیحا سرکه سفید به آن اضافه کنید.

9- بطری را در مکانی آفتاب گیر قرار دهید. به این ترتیب اگر طعمه تان جامد باشد، بوی بیشتری متساعد می نماید و اگر مایع باشد بخار می گردد و مگس ها راحت تر آن را پیدا خواهند کرد.

10- زمانی که به اندازه کافی مگس درون تله ای که ساخته اید جمع شد، آن را دور بریزید و تله ای دیگر درست کنید!

تله قوطی

1- یک بطری مناسب پیدا کنید. یک بطری با سایز استاندارد مناسب است.

2- یک چسب نواری تهیه کنید.

3- چسب نواری را دور بطرری بپیچید. مواظب باشید که به قسمت چسبناک چشب دست نزنید و یا آن را کثیف نکنید، در غیر این صورت تله تان کار نخواهد نمود. چسب را محکم دور بطری بپیچید و در حین کار آن را به خوبی روی قوطی بمالید. این کار را برای این انجام می دهید که چسب به خوبی به بطری منتقل گردد.

4- چسب را از روی بطری بکنید. چسب را به آرامی از روی بطری بکنید. به این ترتیب سطح قوطی چسبناک خواهد شد.

5- یک چراغ قوه کوچک درون بطری قرار دهید. اگر بتوانید چراغ قوه ای با لامپ یو وی پیدا کنید بهتر است. مگس ها بیشتر به سمت یو وی جذب خواهد شد.

6- در شب از این تله بهره ببرید. این تله را در اتاق خواب تان بگذارید و از شر مگس، پشه و هر موجود بالدار دیگری خلاص شوید. (اگر نور چراغ قوه اذیت تان می نماید تله ار بیرون از اتاق بگذارید) این حشرات به دیواره های چسبناک قوطی خواهند چسبید.

7- اگر تله تان به خوبی کار نکرد و حشره ای به آن نچسبید احتمالا قوطی تان به قدر کافی چسبناک نیست.

8- زمانی که تله پر از حشره شد آن را دور بیاندازید و تله دیگری درست کنید.

تله جا مربای شیشه ای/پلاستیکی

1- یک جا مربای کوچک پیدا کنید.

2- اندازهی سرکه درون آن بریزید. بهتر است از سرکه سیب بهره ببرید. حدود 3 سانتی متر از شیشه را با سرکه پر کنید.

3- اندازهی مایع ظرف شویی درون شیشه جا مربا بریزید. چند قطره کافی است. به این ترتیب کشش سطحی سرکه را از بین می برید و مگس ها و دیگر حشرات نمی توانند با استفاده پاهاشان بر روی مایع بایستند.

4- اندازهی میوه یا گوشت خام درون شیشه مربا بریزید. به جای سرکه و مایع طرف شویی می توانید سیب یا گوشت درون شیشه جا مربا بریزید. بوی مواد غذایی مگس ها را جذب خواهد نمود.

5- روی جا مربا را با پلاستیک بپوشانید. یک تکه پلاستیک ببرید و آن را محکم دور دهانه شیشه مربا قرار دهید. می توانید با استفاده از چسب نواری آن را در سر جایش محکم کنید.

6- تعدادی سوراخ درون پلاستیک ایجاد کنید. با استفاده از یک خلال دندان، قیچی، چاقو یا هر وسیله دیگری حداقل 4 سوراخ کوچک روی پلاستک ایجاد کنید. به این ترتیب مگس ها راهی برای ورود به درون تله دارند.

7- تله را در خانه قرار دهید و منتظر به دام افتادن مگس ها باشید. بسیاری از مگس ها بعد از ورود به تله نمی توانند راه خروج را پیدا نمایند.

8- مگس ها را بکشید. تعداد زیادی از آنها بعد از ورود خواهند مرد اما ممکن است بعضی هم زنده بمانند. با استفاده از هر روشی که دوست دارید می توایند مگس های گیره افتاده درون شیشه مربا را بکشید.

تله کاغذ چسبناک

1- یک کیسه کاغذی تهیه کنید. این کیسه باید حتما کاغذی و دراز باشد.

2- کیسه را به صورت نواری ببرید. نوار ها باید 2 در 15 سانتی متر باشند. در حدود 5 الی 6 عدد از این نوارها نیاز خواهید داشت.

3- با استفاده از یک چاقو یا قیچی یا هر وسیله دیگری یک سوراخ، به فاصله 2 سانتی متر از انتهای نوار، در آن ایجاد کنید. برای همه نوارها این کار را انجام دهید.

4- از میان سوراخ نخی رد کنید. نوار یا سیمی به طول حداقل 15 سانتی متر ببرید، آن را از میان سوراخ نوار رد کنید و آن را گره بزنید. برای همه نوارها این کار را انجام دهید.

5- محلول شکری درست کنید. یک قسمت شکر، یک قسمت عسل و یک قسمت آب را درون یک ماهیتابه یا قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت میانه قرار دهید و صبر کنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. سپس اجازه دهید مخلوط خنک گردد.

6- نوارهای کاغذی را درون این مخلوط فرو ببرید. همه نوارهای کاغذی را درون این مخلوط فرو ببرید تا به خوبی به آن آغشته گردد. سپس آنها را بیرون بیاورید و اجازه دهید خشک شوند.

7- نوارها را آویزان کنید. حالا با استفاده از نخ هایی که به نوارها بسته بودید آنها را در نقاط مختلفی از خانه آویزان کنید. مگس هایی که در پی بوی شیرین نوارها به سمت آنها جذب می شوند، به زودی به آنها خواهند چسبید و می میرند.

8- زمانی که نوارها پر از مگش و دیگر حشرات بالدار شد، آنها را دور بیاندازید و نوارهای دیگری درست کنید. از این روش برای مبارزه با بعضی آفات گیاهان تان هم می توانید بهره ببرید. این نوارها را در اطراف گلدان های گیاهان خانگی یا درون باغچه، آویزان به درختان، هم می توانید قرار دهید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "چگونه از شر مگس ها خلاص شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از شر مگس ها خلاص شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید