کمبود ایستگاه های پایش آلودگی هوا در قم

به گزارش وبلاگ پتول، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شهر قم با کمبود 7 ایستگاه پایش آلودگی هوا روبرو است.

کمبود ایستگاه های پایش آلودگی هوا در قم

به گزارش وبلاگ پتول، سید رضا موسوی مشکینی در برنامه گفت وگوی خبری سیمای مرکز قم با اشاره به افزایش آلودگی هوا در قم طی سال های اخیر گفت: این مسئله مهم، ضرورت افزایش ایستگاه های پایش آلودگی هوا را دوچندان می نماید.

وی اضافه کرد: این در حالی است که شهر قم تنها 3 ایستگاه پایش آلودگی هوا دارد و لازم است 7 ایستگاه دیگر به این مجموعه اضافه گردد.

موسوی توضیح داد: تا 5 سال قبل، آلودگی قم از منشا خارجی مانند کشور عراق یا غرب ایران ایجاد می شد، در حالی که در چند سال گذشته، کانون های داخلی موجب آن شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم علل این آلودگی ها را مورد توجه قرار داد و گفت: خشکسالی، چرای بی رویه و فعالیت های انسانی از علل مهم این امر به شمار می رود که زنگ خطر را برای شهر قم به صدا درآورده است.

موسوی گفت: سال گذشته 49 روز هوای ناسالم برای گروه های خاص و 24 روز ناسالم برای عموم مردم داشتیم که منجر به تعطیلی بعضی روزها شد.

وی بر ضرورت جلوگیری از تخریب و برداشت های بیش از حد از دریاچه نمک و حوض سلطان تاکید نمود و اضافه کرد: این امر می تواند اطراف استان را به کانون گرد و غبار نمکی تبدیل کند و قم و تهران و بعضی استان های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تامین حقابه زیست محیطی تالاب ها را از جمله راهکارهای حل این مشکل عنوان نمود و گفت: سال گذشته مصوبه 150 میلیون متر مکعب حقابه برای دریاچه نمک داشتیم که البته محقق نشد.

موسوی ادامه داد: در عین حال، حقابه 45 میلیون متر مکعبی از سد 15 خرداد تامین شد که تغذیه سفره های آب زیرزمینی میسر شد و شادابی و طراوت قمرود را در پی داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از معین محل مجاز تخلیه پسماندهای ویژه گفت و اضافه کرد: این مکان به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم رسیده است، اما باید توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی احداث گردد.

موسوی تخلیه پسماندهای ویژه را یکی از مسائل مهم استان برشمرد و گفت: این پسماندها توسط بعضی واحدهای صنعتی فراوری و در مناطق مختلف به صورت غیرمجاز تخلیه می گردد.

وی توضیح داد: کوشش می کنیم مبدا فراوری این پسماندها را شناسایی کنیم که البته کار سختی است و لازم است مردم هرجا با چنین پدیده ای روبرو شدند، به سرعت و با ذکر مشخصات این اداره کل را آگاه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کمبود ایستگاه های پایش آلودگی هوا در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود ایستگاه های پایش آلودگی هوا در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید