13 سفیری که با روحانی ملاقات کردند

به گزارش وبلاگ پتول، 13 سفیر تازه منصوب شده ایران در دانمارک، بلژیک، سوئد، نروژ، بلاروس، ارمنستان، صربستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، قرقیزستان، سریلانکا، موریتانی و کرواسی روز سه شنبه با رئیس جمهور ملاقات و خداحافظی کردند.

13 سفیری که با روحانی ملاقات کردند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی وبلاگ پتول، سه شنبه اول بهمن ماه، 13 سفیر تازه منصوب شده ایران با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ملاقات و پیش از عزیمت به محل ماموریت با وی خداحافظی کردند.

بر این اساس، افسانه نادی پور، غلامحسین دهقانی، احمد معصومی فر، علیرضا یوسفی، سعید یاری، عباس بدخشان ظهوری، رشید حسن پور بائی، مهدی آقاجعفری، محمدعلی بک، سعید خرازی، هاشم اشجع زاده، امیرعلی امام آدینه شهیدی و پرویز اسماعیلی به ترتیب عهده دار سفارتخانه های ایران در دانمارک، بلژیک، سوئد، نروژ، بلاروس، ارمنستان، صربستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، قرقیزستان، سریلانکا، موریتانی و کرواسی شده اند.

سفرای جدید در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از شرایط روابط ایران با کشورهای محل ماموریت خود در زمینه های مختلف، بر کوشش و جدیت در راستای توسعه مناسبات مالی و همکاری های همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید نمودند.

نیم نگاهی به سفرای تازه منصوب شده

افسانه نادی پور سفیر ایران در کپنهاگ شد

افسانه نادی پور دستیار وزیر امور خارجه در امور حقوق شهروندی به عنوان سفیر جدید ایران در دانمارک راهی کپنهاگ می گردد.

او جایگزین مرتضی مرادیان شده است. مرادیان حدود یک ماه پیش ماموریتش سرانجام یافت و در حال حاضر علی کریم سرمدی به عنوان کاردار امور سفارت را بر عهده دارد.

نادی پور سابقه معاونت اداره حقوق بشر و فعالیت در سفارتخانه های ایران در توکیو و لاهه (عضو هیأت نمایندگی ایران نزد سازمان منع سلاح های شیمیایی) را در کارنامه کاری خود دارد.

او پیش از این نیز به عنوان یکی از گزینه های تصدی سخنگویی وزارت خارجه بعد از بهرام قاسمی مطرح بود.

معاون ظریف به بروکسل می رود

غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه نیز به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به بلژیک می رود.

دهقانی از دی ماه 1396 تا به امروز عهده دار معاونت امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه است.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت خارجه، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، معاون کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل متحد، دبیر مرجع ملی کنوانسیون سلاح های شیمیایی و رئیس اداره معاهدات خلع سلاح از دیگر سمت های دهقانی بوده است.

او دارای دکترای روابط بین الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

گفتنی است چند گزینه برای تصدی معاونت امور حقوقی و بین المللی مطرح است ولی تا به امروز کسی قطعی نشده است.

معصومی فر راهی استکهلم خواهد شد

براساس این گزارش، احمد معصومی فر مدیرکل هماهنگی و پایش روابط مالی دوجانبه هم قرار است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سوئد به استکهلم برود.

سفیر ایران در کره جنوبی، مشاور استاندار در امور بین الملل و عضو شورای روابط خارجی استان قزوین، معاون مدیرکل مالی وزارت امور خارجه، سرکنسول ایران در شانگهای و کاردار ایران در مالزی از جمله سمت های قبلی معصومی فر است.

معصومی فر جایگزین سید رسول مهاجر حجازی شده که از آبان 1394 عهده دار سفارت ایران در استکهلم بوده است.

یوسفی سفیر ایران در اسلو شد

به گزارش فارس، علیرضا یوسفی رئیس اداره امور شورای امنیت و حفظ صلح در معاونت امور حقوقی و بین المللی نیز قرار است به نروژ برود تا عهده دار سفارت ایران در اسلو گردد.

او جایگزین محمدحسن حبیب الله زاده شده که اخیرا با سرانجام ماموریتش به تهران بازگشت و در حال حاضر به عنوان معاون دیپلماسی رسانه ای مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه مشغول به فعالیت است.

سعید یاری به مینسک می رود

به گزارش فارس، سعید یاری رئیس اداره اول آسیای مرکزی نیز به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بلاروس منصوب شده است.

پیش از او مصطفی اویسی عهده دار سفارت ایران در مینسک بوده است.

بدخشان ظهوری عهده دار سفارت ایران در ایروان شد

براساس این گزارش، عباس بدخشان ظهوری مدیرکل امور اداری وزارت امور خارجه هم به عنوان سفیر جدید ایران در ارمنستان قرار است به ایروان برود.

او جایگزین سیدکاظم سجادی سفیر پیشین ایران در ایروان شده و پیش از این نیز سرکنسول ایران در هامبورگ بوده است.

رشید حسن پور بائی به صربستان می رود

رشید حسن پور بائی رئیس اداره شمال اروپا نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد پایتخت صربستان شده است.

او جایگزین حسین ملاعبداللهی شده است.

آقاجعفری سفیر ایران در پروتوریا شد

به گزارش فارس، مهدی آقاجعفری دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور آفریقا نیز به عنوان سفیر جدید ایران راهی پرتوریا می گردد تا به جای محسن موحدی قمی عهده دار سفارت ایران در آفریقای جنوبی گردد.

سفیر ایران در تانزانیا، مدیرکل آفریقای وزارت خارجه، رئیس اداره خلیج فارس وزارت خارجه، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی (امارات متحده عربی) و آخرین سفیر ایران در بحرین از جمله سمت های آقاجعفری در دوران فعالیتش در وزارت خارجه بوده است.

محمد علی بک به جای رحیمی زارچی به ابوجا می رود

محمد علی بک نیز از دیگر دیپلمات هایی است که قرار است به زودی به محل ماموریتش در نیجریه برود.

او که ریاست اداره عمان و یمن در اداره کل خلیج فارس را بر عهده دارد، جایگزین رحیمی زارچی شده است.

بک پیش از این هم قرار بود عهده دار سرپرستی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در جده گردد. وی که قبلا رئیس اداره خلیج فارس وزارت خارجه بوده مدتی نیز نفر دوم و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط نیز بوده است.

مرتضی رحیمی زارچی از شهریور 1395 عهده دار سفارت ایران در ابوجا بوده است.

سعید خرازی سفیر ایران در بیشکک شد

به گزارش فارس، سعید خرازی دستیار مدیرکل خلیج فارس نیز عهده دار سفارت ایران در بیشکک پایتخت قرقیزستان می گردد.

خرازی پیش از این نیز از گزینه های تصدی سفارت ایران در امان پایتخت اردن بود.

خرازی به جای علی مجتبی روزبهانی عهده دار سفارت ایران در قرقیزستان شده است.

اشجع زاده مسافر کلمبو

هاشم اشجع زاده رئیس اداره امور نمایندگی های خارجی وزارت خارجه نیز به عنوان سفیر جدید ایران به سریلانکا خواهد رفت.

محمد زائری امیرانی پیش از این عهده دار سفارت ایران در کلمبو بوده است.

امام آدینه شهیدی سفیر در نواکشوت شد

به گزارش فارس، امیرعلی امام آدینه شهیدی سفیر پیشین ایران در جمهوری دموکراتیک کنگو هم قرار است به جای محمد عمرانی عهده دار سفارت ایران در نواکشوت پایتخت موریتانی گردد.

پرویز اسماعیلی به جای صادق مسافر زاگرب

پرویز اسماعیلی مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون سابق ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و مدیرعامل پیشین خبرگزاری مهر هم به عنوان سفیر جدید ایران به کرواسی می رود.

او جایگزین محمدرضا صادق سفیر سابق ایران در زاگرب شده است.

به گزارش فارس، حسن روحانی در این ملاقات برای سفرای جدید آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست ضمن معرفی توانمندی های ایران به سرمایه گذاران و بخش های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، بیش از پیش برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها کوشش نمایند.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری های مالی و یاری سفرای جمهوری اسلامی ایران به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها و همچنین گسترش همکاری های فرهنگی، علمی و فناورانه تاکید نمود.

معبودی فر به استانبول رفت

گفتنی است، جواد معبودی فر مدیرکل سابق تشریفات وزارت خارجه نیز اخیرا به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران راهی استانبول شده است. مهدی هنردوست سفیر ایران در اسلام آباد که او نیز اخیرا از ماموریت بازگشت به جای معبودی فر مدیرکل تشریفات وزارت خارجه شد.

سه شنبه 28 آبان ماه نیز سفرای جدید ایران در تونس، پاکستان، فنلاند، کنگو، نیوزیلند، جمهوری گینه، کنیا، سنگال و ترکمنستان پیش از عزیمت به محل ماموریتشان با حسن روحانی رئیس جمهور ملاقات و خداحافظی کردند.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس

به "13 سفیری که با روحانی ملاقات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 سفیری که با روحانی ملاقات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید