آمار مرگ و میر از طریق کرونا پیش بینی شد

به گزارش وبلاگ پتول به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، در شرایطی که بسیاری از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در حال کوشش برای فراوری واکسن بیماری کرونا هستند، پیش بینی آمار احتمالی مرگ و میر ناشی از این ویروس هم به یک دغدغه مهم مبدل شده است.

آمار مرگ و میر از طریق کرونا پیش بینی شد

تا به امروز تعداد مبتلایان به این بیماری از مرز 20 هزار نفر گذشته و 425 نفر هم به علت ابتلاء به ویروس کرونا مرده اند.

محققان می گویند امکان شیوع این ویروس بیشتر از حدی است که قبلاً تصور می شد و آنالیز های مستقل گای مارتین در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های امریکا نشان می دهد که اگر 3، 11، 15 20 یا 25 درصد از جمعیت کشورهای چین، آمریکا، کانادا، و انگلیس به ویروس مذکور مبتلا شوند، نرخ مرگ و میر نهایی به چه میزان خواهد بود.

بر همین اساس اگر سه درصد چینی ها، آمریکایی ها، کانادایی ها و انگلیسی ها به کرونا مبتلا شوند به ترتیب بیش از 909 هزار، 209 هزار، 23 هزار و 42 هزار نفر جانشان را از دست می دهند. اما اگر این رقم به 11 درصد جمعیت برسد آمار مرگ و میر در کشورهای یادشده به ترتیب به سه میلیون و 335 هزار نفر، 768 هزار نفر، 87 هزار نفر و 157 هزار نفر افزایش می یابد.

در صورت ابتلای 15 درصد جمعیت کشورهای یادشده به کرونا، آمار مرگ و میر به بیش از 4 میلیون و 548 هزار نفر، یک میلیون و 47 هزار نفر، 119 هزار نفر و 214 هزار نفر می رسد. اگر این رقم به 20 درصد برسد، میزان مرگ و میر در چین، آمریکا، کانادا و انگلیس به ترتیب بیش از 6 میلیون، یک میلیون و 300 هزار نفر، 158 هزار نفر و 286 هزار نفر خواهد بود و در نهایت اگر این رقم به 25 درصد برسد، میزان مرگ و میر در چین، آمریکا، کانادا و انگلیس به ترتیب بیش از 7 میلیون و 580 هزار نفر، یک میلیون و 746 هزار نفر، 198 هزار نفر و 358 هزار نفر خواهد بود.

برای دستیابی به این آمار به متغیرهای گوناگونی مانند شرایط حمل و نقل در این کشورها، شرایط عمومی سلامت مردم، نرخ انتقال بیماری های عفونی و غیره توجه شده است. سپس بر مبنای این متغیرها و همین طور سوابق و آنالیز های مشابه به عمل آمده در خصوص میزان شیوع ویروس آنفولانزا در سال های 2018 و 2019 در چهار کشور مذکور، یک مدل سازی رایانه ای صورت گرفته و مدل مذکور بر مبنای یک همه گیرشناس (متخصص اپیدمولوژی)، یک پزشک متخصص و یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات بهبود یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمار مرگ و میر از طریق کرونا پیش بینی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مرگ و میر از طریق کرونا پیش بینی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید