ایران و گروه 1+5 اراده سیاسی خود را با تصمیمات سیاسی قطعی ثابت نمایند

به گزارش وبلاگ پتول، خبرنگاران: مذاکره کننده ارشد چین از طرفین مذاکرات هسته ای ایران خواست تا ضمن پذیرش یک رویکرد علمگرایانه و منعطف حداکثر اراده سیاسی خود را به وسیله تصمیمات سیاسی نشان دهند.

ایران و گروه 1+5 اراده سیاسی خود را با تصمیمات سیاسی قطعی ثابت نمایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ پتول به نقل از رویترز، وانگ چون، نماینده چین در گروه 1+5، امروز (یکشنبه) در ژنو گفت: زمان کمی باقی مانده است و پکن امیدوار است که طرفین از این فرصت تاریخی استفاده نمایند.

وی در ادامه از طرفین مذاکره خواست تا از دو طریق فرصت را مغتنم بشمارند: نخست، پذیرش یک رویکرد عملگرایانه و منعطف توأم با دانایی و دوم نشان دادن حداکثر اراده سیاسی به وسیله تصمیمات سیاسی قطعی.

یک دیپلمات نیز گفت: امروز این را که ملاقاتهای مختلف ما را به کجا می برند و چگونه می توانیم [مذاکرات] را در یک فرمت جامع به پیش ببریم، آنالیز می کنیم.

امروز (یکشنبه) دیپلمات های کشورمان به ریاست سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل؛ و مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا در ژنو با دیپلمات های کشورهای عضو گروه 1+5 (پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان) به ریاست هلگا اشمیت، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات کردند.

مذاکرات هسته ای ایران امروز با برگزاری نشست جامع مذاکره نمایندگان کشورمان و گروه 1+5 (پنج عضو شورای امنیت و آلمان) در ژنو، سوئیس، انتها خواهد یافت. وزیر خارجه کشورمان بنا داشت روز گذشته به تهران بازگردد، و به روال گذشته خبری از مذاکرات طولانی دیپلمات ها به بیرون نشت نکرد.

روز گذشته و در ادامه ملاقاتها، سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل؛ و مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه؛ برای سومین روز با مذاکره نمایندگان آمریکایی ملاقات کردند. دیپلمات های کشورمان سپس نشست های جداگانه ای با هلگا اشمیت، معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادبه اروپا، و سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، برگزار کردند.

در این مذاکرات آنگونه که دیپلمات های ارشد اعلام نموده بودند بر امکان تسریع در مذاکرات هسته ای که در حدود 5 ماه و 10 روز از ضرب الاجل انتها آن باقی است، تمرکز شده بود. البته المانتیور پیشتر در گزارشی به گفته های بعضی دیپلمات ها اشاره نموده بود که نشست های دیپلمات های ایرانی و آمریکایی را در راستای تدوین یک چارچوب توافق و سپس ارائه آن به اعضای گروه 1+5 توصیف نموده بودند. همین پایگاه خبری تحلیلی دیروز (شنبه) در گزارشی دیگر و به نقل از منابع گفت که فعلا هیچ گونه سندی ارائه نخواهد.

منبع: تسنیم

به "ایران و گروه 1+5 اراده سیاسی خود را با تصمیمات سیاسی قطعی ثابت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و گروه 1+5 اراده سیاسی خود را با تصمیمات سیاسی قطعی ثابت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید