حذف شرکت های چینی از آمازون به خاطر تخلفات اقتصادی و شکایت این شرکت ها

به گزارش وبلاگ پتول، چندین شرکت چینی به علت ممنوعیت ورود به بازار آمازون به علت استفاده از آنالیز های پولی، شکایت دسته جمعی بر ضد این شرکت ثبت کردند. گفته می گردد این شکایت روز 13 سپتامبر صورت گرفته است.

حذف شرکت های چینی از آمازون به خاطر تخلفات اقتصادی و شکایت این شرکت ها

در یک سال گذشته، شرکت آمازون بیش از 600 برند چینی در 3 هزار حساب کاربری را از روی پلتفرم خود حذف نموده و دیگر اجازه فعالیت روی سایت آمازون را ندارند؛ چون با ارائه پیشنهادهایی به کاربرانی که نظر فنی درباره محصولات شان نوشتند؛ در نقد و آنالیز ها دستکاری و تقلب کردند.

بعضی از شرکت هایی که بر ضد آمازون شکایت کردند؛ عبارتند از Sopownic ،Slaouwo ،Deyixun ،Cstech ،Recoo Direct ،Angelbliss و Tudi و درخواست بازگشت وجوهی را دارند که به وسیله این شرکت به صورت غیرقانونی بلوکه شده اند. آن ها در شکایت دسته جمعی خود خواهان جلوگیری از سوءاستفاده غیرقانونی از این عایدیهای متعلق به آن ها که به حق از سوی هزاران فروشنده کسب شده را داشتند.

آمازون از سال 2016 سیاست های سخت گیرانه ای را درباره نقد و آنالیز های محصولات تشویقی در نظر گرفته است. شرکت های چینی هم منکر نقض سیاست های آمازون نیستند؛ بلکه از این شکایت دارند که چرا این شرکت صدها هزار دلار عایدی آن ها را به این علت بلوکه نموده است و حق چنین کاری را ندارد.

در توافق نامه راهکار های تجاری سرویس های آمازون (Services Business Solutions Agreement) که به وسیله کسب وکارهای Fulfilled by Amazon یا FBA نظارت می گردد؛ کاملا به آمازون حق می دهد که تصمیم بگیرد یک شرکت آیا سیاست های تجاری وضع شده را نقض نموده است یا خیر!

شرکت های چینی شکایت کننده از آمازون می گویند که FBA می دانسته که این شرکت ها به مشتریان کارت های هدیه ای می دهند تا نظرات مثبتی در پلتفرم های آمازون به ثبت برسانند.

در واقع، اینکه آمازون سیاست های شفاف و دقیقی درباره کسب وکار و راهکار های تجاری خود در پیش گرفته است؛ کاملا امری پسندیده است و اینکه قبلا با این آنالیز های پولی مقابله ننموده است و سیاست سکوت در پیش گرفته؛ علتی نمی گردد که اکنون هم از بعضی نقض قوانین ها و آنالیز های پولی چشم پوشی کند.

شاید بگردد با این شرکت های چینی همدردی کرد ولی باید این واقعیت را پذیرفت که در حال فعالیت روی پلتفرم و کسب وکاری بودند که مالکش نبودند و آمازون هر زمان بخواهد می تواند فرش را از زیر پای آن ها بیرون بکشد.

هنوز شرکت آمازون درباره شکایت تازه شرکت های چینی بر ضد او و همین طور این ادعا که قبلا خبر داشته آنالیز های پولی انجام می دهند ولی سکوت نموده و اکنون اقدام به بلوکه نموده عایدیهای آن ها نموده است؛ اظهارنظری ننموده است.

منبع: یک پزشک

به "حذف شرکت های چینی از آمازون به خاطر تخلفات اقتصادی و شکایت این شرکت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف شرکت های چینی از آمازون به خاطر تخلفات اقتصادی و شکایت این شرکت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید