دکتر استرنج 500 میلیون دلاری شد

به گزارش وبلاگ پتول، روزنامه بانی فیلم: هیولاهای فوق العاده و کجا آنها را پیدا کنیم به پراکندن چتر حکومتی خود در آمریکای شمالی اکتفا نکرد و در سایر قاره ها و کشورها هم 3/143 میلیون دلار فروخت تا سودسازترین فیلم جهان در هفته سپری شده باشد و یکبار دیگر ثابت گردد که جادوی هری پاتر که این فیلم از شخصیت و کارهای این کاراکتر خیالی و مخلوق جی.کی.رولینگ بریتانیایی ریشه و نشات گرفته، همچنان پایدار است و این پدیده و فرآیندهای مرتبط با آن انتها نیافته است.

دکتر استرنج 500 میلیون دلاری شد

با احتساب فروشی که هیولاها در آمریکا و کانادا طی هفته گذشته داشت، این فیلم طی این مدت اندک در سطح دنیا 3/218 میلیون دلار نصیب استودیوی سازنده خود (برادران وارنر) نموده است. شروع فروش هیولاهای فوق العاده و کجا آنها را پیدا کنیم در رده سی ام شروع اکران های برتر در تمامی تاریخ سینما قرار می گیرد و این فقط یک رده پشت سر یکی از قسمت های سری فیلم های بازی های پرعطش به نام مرغ مقلد: قسمت دوم قرار می گیرد ولی یک پله جلوتر از یکی از سه قسمت تریلوژی هابیت به نام یک سفر غیرمنتظره مستقر می گردد.

هیولاهای فوق العاده در 11 کشور دنیا رکوردهای تازه ای را در زمینه شروع اکران قوی به ثبت رساند و یکی از آنها کره جنوبی بود که 1/14 میلیون دلار را به نام این فیلم نوشت و روسیه و برزیل هم به ترتیب با 8/9 و 4/6 میلیون دلار به همین دلیل حرکت کردند و از همه بهتر وضعیت فیلم در بریتانیا بود که 3/18 میلیون دلار را نصیب سازندگان این فیلم کرد. این در حالی است که اکران فیلم در بازارهای بالقوه بسیار پرفروش چین و ژاپن از پنجشنبه این هفته، تازه شروع می گردد. 8 فیلمی که در سال های 2001 تا 2010 از روی 7 رُمان هری پاتر ساخته شدند، مجموعاً بیش از 8 میلیارد دلار در سطح دنیا فروختند و تجربه فوق العاده این اثر جدید نمایشی حاکی از آن است که اگر هم ذهن خلاق جی.کی.رولینگ دوباره و به قصد خلق داستان های جدید هری پاتری به حرکت در نیاید، استودیوهای سازنده این سری آثار می توانند با ابداع داستان هایی تازه و ابتکاری از سوی خود و شاخ و برگ دادن به کاراکترهای پاتری، راساً به ساخت فیلم های دیگر مرتبط با پاتر و کسب سودهایی همچون آمار فیلم فعلی استمرار بخشند و دنیا در تسخیر پسر عینکی معروف داستان های پاتر و موجودات وابسته به وی نگه دارند.

رقیب بزرگ

رقیب بزرگ هیولاهای فوق العاده و کجا آنها را پیدا کنیم در بازارهای بین المللی فیلم و سینما بدون شک اولین نسخه سینمایی از روی داستان های کمیک بوکی پرطرفدار دکتر استرنج است. با اینکه در چهارمین هفته اکران بین المللی این فیلم هیچ بازار بزرگ و کشور عمده تازه ای به طیف و شعاع پخش فیلم در سطح دنیا اضافه نشد اما باز هم 26 میلیون دلار تازه به اندوخته های آن در قاره های اروپا، آسیای شرقی، آمریکای لاتین، شمال آفریقا و اقیانوسیه ضمیمه گشت. اینک و با احتساب رقمی که آمار، دکتر عجیب 390 میلیون دلار در این مناطق و با احتساب آمریکا و کانادا 571 میلیون دلار در کل دنیا درآمدسازی نموده است تا در رده هشتم جدول سودسازترین فیلم های سال رو به خاتمه 2016 مستقر گردد و حتی چشم به یکی- دو رتبه بالاتر هم داشته باشد. این در حالی است که پخش دکتر عجیب در آرژانتین تازه از این هفته شروع می گردد و در بسیاری از کشورهای دیگر هم استقبال از این فیلم درجات و حدی است که می توان به راحتی حس کرد که این روند حداقل تا 45 روز آینده و شروع سال نو میلادی ادامه خواهد یافت.

رشد آرام و تدریجی یک فیلم فضایی

رسیدن فیلم جدید کمپانی پارامونت که آن را وصول هم می توان نامید، این هفته اضافه بر آمریکای شمالی که صاحب رتبه چهارم در جدول پرفروش های آن شد، در 22 کشور و بازار و منطقه دیگر هم به نمایش درآمد و با اینکه مجموعاً بیش از 5/3 میلیون دلار در آنها کاسبی نکرد اما بساط خود را برای هفته های بعدی پررونق تر نشان داد و به نظر می رسد که با جا افتادن هر چه بیشتر فیلم و با افزوده شدن به کشورهای محل نمایش فیلم، آمار حاصله آن به تدریج اوج گیرد. از آنجا که پخش بین المللی این فیلم نیز با کارکشته های شرکت سونی پیکچرز است، با این برآورد ها نه یک امیدواری صرف و بی پایه بلکه اطمینان خاطر منطقی به حساب می آید، هر چند فروشی خیره کننده نیز برای آن غیرممکن جلوه می نماید.

منبع: برترین ها

به "دکتر استرنج 500 میلیون دلاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر استرنج 500 میلیون دلاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید